Grüter, Barbara und Worpenberg, Annika. „Mobiles Spielen in der Stadt.“ Vortrag auf dem 3. Bremer Freizeitkongress, 01.11.14

Bogutzky, S, Grüter, B, Hajinejad, Nassin (2014). Analysis of flow while walking and running — Work and Progress. (Präsentation), 02.07.14, ECPP, Amsterdam

Grüter, B. (2013). Landmarken Mobiler Unterhaltung. Ergebnisbericht. Abschlussfeier des Projektes Hochschule Bremen am 13. Dezember 2013

Grüter, B., Bogutsky, S., Hajinejad, N. (2013). On Building a Model of Flow-Experience while Walking. 2nd Meeting European Flow-Researchers’ Network, Workshop „Psychophysiology and Flow“, University of Brighton, School of Health Professions, Friday, 29th November – Saturday, 30th November

Grüter, B. (2013) Activity Theory & Mobile Interaction. Symposium, Graduiertenkolleg Advances in Digital Media,  Uni Bremen, 10. April 2013

Grüter, B. (2013) Activity Theory & Mobile Interaction. Venew Conference: Digital Media in Urban Space March18th – 19th, 2013, Bremen

Grüter, B.(2013)  On Flow while Walking. Workshop On Psychophysiology of FLOW Meeting, March 4th, 2013 Hochschule Bremen.

Grüter, B. & N. Hajinejad (2012). Pecha Kucha: Gangs of Bremen on Flow-Machines. 1st Meeting European Network on Flow-Research. November, 30th to December 1st, 2012. University of Trier, Trier, Germany

Grüter, B. (2012). Schnitzeljagd und Mr. X – Mobile Gaming im Tourismus. Vortrag Tagung GPS im Tourismus, DSFT Berlin e.V., 
Berlin, 18. bis 19. Oktober 2012. www.dsft-berlin.de/local/…/12-118_praesentation_grueter.pdf

Grüter, B. (2012). Spiel – Erleben – Flow. Vortrag Researching Games. Jahrestreffen Deutsche Spieleforschung
 BarCamp 6. Oktober 2012, Wiesbaden. http://researchinggames.net/archiv/2012/