Publications 2000-2010

Grüter, B. (2005). Concept and Experiences of the International, Inter-University Study Programme Digital Media. Presentation at the University Jyväskulä September 14th 2005

Grüter, B. (2005). Gangs of Bremen – Mobile Gaming. Vortrag auf dem Workshop: Digitales Fernsehen und Mobile Gaming, Zentrum für Informatik und Medientechnologien, Hochschule Bremen, 8. Juni 2005

Eirund, H., Grüter, B. M. & A. Mielke (2004). Der Spieler macht das Spiel – Mechanismen der Autorenrolle in mobilen Spielen. Informatik 2004 – Informatik verbindet, Band 1. Beiträge der 34. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI) 20-24. September – 2. Oktober 2004 in Ulm. Bonn: Köllen Verlag, S.184-188

Grüter, B. M. & A. Mielke (2004). On the development of a mobile play mechanics. In Moore, J. Rutter (Eds.). Mobile Entertainment. User-Centred Perspectives. Proceedings of the Conference “mgain – Mobile Entertainment: User Centred Perspectives†Manchester March, 24th – 27th 2004, Manchester: Center for Research on Innovation and Competition, pp. 133-148

Grüter, B. M., Loviscach, J., Risse, Th., Vatterrott, H.-R. & U. Wilkens (2004). teleVISE: Online Process-Oriented Mathematics Learning for Engineering Courses. In Win Aung, R. Altkirch, T. Cermak. R. W. King, L. M. Sanchez (Eds.) International Network of Engineering Education and Research. Special Volume. Innovations 2004: World Innovations in Engineering Education and Research. pp. 449-460. New York: Begell House Publishing

Grüter, B. M. (2004): Über die Veränderung von Lehr- und Lernroutinen durch den Einsatz von Notebooks im Fach Mathematik für Informatiker, In Kerres, M., Kalz, M., Strathmann, J., de Witt, C. (Hrsg.): Didaktik der Notebook University. Mobiles Lernen auf dem Digitalen Campus (Reihe Medien in der Wissenschaft) Münster: Waxmann Verlag, S. 114-132

Grüter, B., u.a. (2004). Akkreditierungsantrag des hochschulübergreifenden internationalen Bachelor- und Masterstudienprogramms Digitale Medien in den zwei Studienrichtungen Medieninformatik und Mediengestaltung gemeinsam durchgeführt von Hochschule Bremen Hochschule Bremerhaven Hochschule für Künste Bremen Universität Bremen für das Akkreditierungs-, Certifizierungs und Qualitätssicherungs-Institut e.V. (ACQUIN) eingereicht stellvertretend von der Universität Bremen

Grüter, B. (2004). Interactive Storytelling. Positionspapier für Campfire “Lernen ist (k)eine Kunstâ€. Forum für Knowledge Media Design vom 25. – 28. November 2004 in Oberhof am Rennsteig.

Grüter, B. (2004). Taming the beast – Interactive Storytelling an emerging form of interaction. Paper presented at Phrontisterion 5, the fifth annual conference on interactive storytelling, Jacksonville, Oregon, USA on June 26-27, 2004.

Grüter, B. M., Loviscach, J., Risse, Th., Vatterrott, H.-R. & U. Wilkens (2004). Schlussbericht des Notebook-University-Projekts teleVISE an der Hochschule Bremen . (BMBF08NM224, 01NM224). Hochschule Bremen