Grüter, B., Binder, D., Wolff, S. & A. Lochwitz (2010). Report: Social Mobile Gaming and Mr. X mobile. A Research Study. Part I State on the art report on social mobile games; Part II Part 2: Experiences playing Mr. X mobile. 76 pp. January 2010 Hochschule Bremen

Harzem, L., Hartge, T., Hubatsch, C., Kerney, K., Weber, E., Ziegenbalg, M. & B. Grüter (2009) A Serious Mobile Game for Landmark production – A Work in Progress Report Informatik 2009 – Im Fokus das Leben. 39. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI) 28. 9. – 2. 10. in Lübeck. [PDF, 201kb]

Bihler, B., Grüter, B., Mügge, H. & R. Wetzel (2008) Workshop für Mobiles Spielen. Informatik 2008, 38. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI) 8. – 13. September in München GI-Edition – Lecture Notes in Informatics Vol -133 Bd.1, Köllen Verlag, Bonn. S. 479-480

Wolff, S. & B. Grüter (2008). Context, emergent game play and the mobile gamer as producer.Informatik 2008, 38. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI) 8. – 13. September in München GI-Edition – Lecture Notes in Informatics Vol -133 Bd.1, Köllen Verlag, Bonn. S. 495-500 [PDF, 116kb]

Grüter, B. (2010). Landmarken Mobiler Unterhaltung Projektvorstellung Institut für Informatik und Automation, Retreat in Tossens vom 8.  bis 9. April 2010

Grüter, B. (2010). Flow: Spiel und Sport Treffen mit der Arbeitsgruppe Sportpsychologie, Prof. Dr. Oliver Stoll 29. März 2010 Department Sportwissenschaft, Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg, Deutschland

Grüter, B. (2009). Interaction, Experience, and Design. MIRACLE Workshop 2009, October 29-30, Mixed Reality Applications for City-based Leisure and Experience, Schloss Birlinghoven, Sankt Augustin, Germany

Grüter, B. (2009) User Experience Studie – Mister X mobile. Ziele und Anforderungen. 17. Juli 2009, Universität Bonn

Grüter, B. (2009). User Experience Studie – Mr. X mobile. Konzept und methodologisches Herangehen. 29. Mai 2009, Telekom, t-laboratories Berlin

Grüter, B. (2009). Pecha-Kucha: Mobile Spiele – Interaktion – Begreifen. Vortrag GI-AK „Be-greifbare Interaktion in gemischten Realitäten“, Erfinderworkshop FH-Potsdam 6. – 7.Februar 2009, Potsdam